Bangkok (23 februari)

De planning was om vandaag uit te slapen, maar Leonie en Jantien kregen er al snel genoeg van en zijn de tas in gaan pakken. Peter is tot 10 uur op zijn bed blijven liggen. Vandaag gaan we van guesthouse verwisselen. We hadden al het guesthouse van vorige keer al geboekt en betaald. We hadden gevraagd aan het guesthouse of Jantien bij ons op de kamer mocht voor de rest van de dag omdat ze xe2x80x98s avonds weg zou gaan en dit was tijdens het boeken goed. We kwamen er xe2x80x98s morgens aan en Jantien mocht ineens niet meer mee naar de kamer en de man wou ook niet kijken of er nog een kamer beschikbaar kwam. De man werd zelf een beetje agressief toen Jantien even met ons mee liep richting de kamer om iets verderop te gaan zitten. Het is dat de kamer al betaald was anders hadden we terug gegaan naar de kamer van gisteren. Jantien is toen naar een guesthouse even verderop gegaan. De rest van de dag hebben niet veel meer gedaan dan lopen langs de kraampjes in Khoasan Road. Jantien moest nog twee keer terug om haar broeken te passen, dit was maar goed ook wat de bleken te klein te zijn. De zoom is toen wat veranderd en nu passen ze wel. Leonie had in een etalage een pak zien staan met een bepaalde stof en ze wou natuurlijk deze stof hebben. Het mannetje wat al een paar keer eerder een pak had gemaakt had deze stof niet, dus gingen we terug naar het winkeltje bij ons vorige hotel. Hier heeft Leonie een pak en blouse gekocht en Peter een sportief colbertje. Wij moesten later op de dag een ruwe versie passen. Tijdens het passen heeft Jantien nog twee broeken gekocht en Leonie een losse broek en een haltertop van zijde. Daarna zijn we gaan eten en hebben wij Jantien op het vliegtuig gezet. Hierna waren wij erg moe, maar onze chauffeur terug wist blijkbaar niet waar we heen moesten en heeft toen een aardige omweg van een half uur gemaakt (korting gehad op de meterprijs). Terug in het hostel snel naar bed, want morgen om 7:15 vertrek ons vliegtuig naar Myanmar.

Jantien haar vlucht naar huis:

Ik was om 0.00 ingecheckt en ging direct door naar de gate, waar ik even heb moeten wachten voordat we konden boarden, maar het ging wel lekker snel. Toen ik het vliegtuig inging bleek ik weer een plaats bij de nooduitgang te hebben. Gelukkig waren deze stoelen niet zo hoog als vorige keer en kon ik gewoon met mijn voeten bij de grond. Op het menu stond eerst een avondsnack en aan het eind van de vlucht het ontbijt, maar we kregen net na het opstijgen al een ontbijt uitgedeeld. Je kon kiezen uit noedels of een omelet en aangezien we nooit zoxe2x80x99n fan van omeletten in het vliegtuig zijn, nam ik de noedels. Die noedels waren alleen zo gekruid, dat ik na twee happen al gestopt ben. De rest van de vlucht heb ik wat geslapen.

Om 6.00, plaatselijke tijd, landde ik in Dubai. Het eerste wat opviel toen het vliegtuig uitkwam was dat het helemaal niet zo warm was. Het was best lekker fris en ik had zelfs mijn trui nog aan. Op het vliegveld ben ik opzoek gegaan naar het restaurant waar we een half jaar geleden ook ontbeten hebben en na enig zoeken had ik het gevonden. Het was weer erg goed en ook lekker rustig. Je mag er namelijk alleen maar zitten als je voor het buffet betaald en daar hebben de meeste mensen geen zin in. Ik heb er wel zoxe2x80x99n anderhalf uur gezeten. Daarna was het tijd om opzoek te gaan naar de gate, maar ik wist nog niet welke en je kan er ook niet zomaar achterkomen. Op het vliegveld staan erg weinig schermen per keer, namelijk maar 4, en als er weer een nieuwe vlucht op komt is het al xe2x80x9cfinal callxe2x80x9d. Ik ben toen maar bij de gate naar Zxc3xbcrich gaan vragen waar ik moest zijn en toen ik daar aankwam waren de meeste mensen al richting het vliegtuig. We mochten namelijk direct na het boarden doorlopen naar de bus en op deze manier vulde het vliegtuig zich langzaam en was er weinig gedrang. In het vliegtuig kreeg ik weer een ontbijt, maar dit keer was het wel eetbaar. We vlogen over Saudi-Arabixc3xab en de Oostenrijkse alpen, al wat ik vanuit het raampje kon zien.

Iets te laat landden we in Dxc3xbcsseldorf, maar omdat we het enige vliegtuig waren stond ik binnen een half uur buiten.