vrijdag 10 augustus – Delhi

We staan rond 8 uur op en gaan de tassen inpakken. Rond 10 uur gaan we ontbijten. Na het ontbijt lopen we langs het winkeltje waar we gisteren de stempels hebben gekocht. De man deed niet aan korting, maar wil ons wel een gratis hennatattoo geven. Jacqueline wil ze op haar voeten en Jantien op haar linkerarm. Als het erop zit moet de klei een tijdje drogen. Omdat Jacqueline de tattoo’s op haar voeten heeft kunnen we niet weg en moeten we in het winkeltje wachten. Terwijl we wachten wil de man nog een henna tattoo op Jantien haar arm zetten. Zij hoeft niet zo nodig, maar hij heeft haar mouw al opgestroopt. Nu heeft ze een ohm-teken op haar bovenarm staan. Gelukkig gaat het er vanzelf weer af.
Om half twaalf zijn we weer terug in het hotel. Jacqueline verhuisd haar spullen van haar kamer naar die van Jantien. Jacqueline gaat straks naar een tempel en Jantien blijft op de kamer. Ze heeft teveel last van haar rug om een hele dag weg te zijn. In een airco kamer met tv met daarop de olympische spelen vermaakt ze zich wel.
Jacqueline heeft het in de tempel erg naar haar zin gehad. Ze moest alleen eerst een uur wachten voordat ze haar tas had afgegeven. Telefoons, fototoestellen, eten, niets mag mee, alleen een portemonnee. Behalve de eigenlijke tempel zijn er een Imax film, een soort fata morgana inclusief bootje en de geschiedenis van India vertelt met poppen.
Om half zeven gaat Jantien richting het restaurant. Ze heeft net een telefoontje gekregen dat Jacqueline in de metro zit. Na het eten gaan we terug naar het hotel. We hebben nog een uur voordat onze taxi komt. We frissen ons op en pakken de laatste dingen in. Om negen uur zitten we met de tassen in de “lobby” van ons hotel. Ze hebben een weegschaal en we hebben gelukkig geen overgewicht. Tien over negen is de taxi er. We stappen in en de chauffeur ook. Hij rijdt echter nog niet weg, maar pakt zijn telefoon. Terwijl we wachten gaat de achterklep ineens open en wil een man zijn tas achterin leggen. We protesteren. Ons was verzekerd dat we de taxi niet hoefden te delen. De mannen zijn nogal verbaasd over onze reactie, maar zeggen dat het goed is en de chauffeur rijdt weg.
Precies drie uur te vroeg, 21.50 uur, komen we aan op het vliegveld. We kunnen direct inchecken en lopen dan door naar de douane. Er staat echter nogal een rij, dus het duurt even. Eenmaal alles achter de rug, gaan we naar de winkels. Jacqueline koopt een boek en Jantien een cadeautje voor haar vader met haar laatste geld. Jantien loopt door naar de gate en Jacqueline loopt langs nog wat winkels. Jantien belt nog even naar huis om ook de laatste roepies van haar telefoon op te maken.
We vertrekken op tijd en de vlucht gaat verder ook goed. Een kwartier te vroeg om 5.30 uur landen we op Schiphol. De bagage komt ook vrij snel en rond 6 uur lopen we richting de auto. De vakantie is weer voorbij.