van Yanshuo naar Kunming (17 juli)

Rond een uur of acht zat iedereen weer aan het ontbijt. We konden kiezen uit plakrijst met honing of noedels (een soort mie). Het was even wennen, maar het was wel een voedzame maaltijd. Na het ontbijt moesten we weer terug naar Yangshuo fietsen. Terwijl ik tegen Leonie en Roderick zei dat racen wel leuk was, maar dat ze wel uit moesten kijken, viel ik zelf om. Het was namelijk een smal pad en onze toektoek (bagageauto) stond op de weg. Toen ik erlangs wou, viel ik naast de weg in een rijstveld. Het was verder niets ernstig, maar het zag er wel stom uit.
Na een fietstochtje van een uurtje (we waren fout gereden) kwamen we in Yangshuo aan. Daar hebben we nog snel even wat souvenirs gekocht en de website bijgewerkt voor we weer verder gingen.
We zijn met de bus van Yangshuo vertrokken naar Guillin naar het vliegveld. Deze busrit was 1,5 uur. Op het vliegveld aangekomen moesten we met zijn allen inchecken want we hadden een groepsticket en in China hebben ze daar aparte loketten voor. Verder moesten we daar ter plekke luchthavenbelasting betalen van wel 50 yuan (5 euro).
Na het inchecken moesten we door de paspoortcontrole (vreemd want je blijft in hetzelfde land, maar ja elke provincie/stad heeft zijn eigen regels). Daarna alles door de scan, alwaar ik (Leonie) eruit werd gehaald om te kijken of ik geen bom bij me had. Mijn extra batterij voor de fotocamera zat bovenin mijn tas en niet bij mijn camera. Ik moest deze in mijn camera stoppen en laten zien dat hij het deed.
Toen zagen we dat het vliegtuig vertraging had, maar voor hoe lang stond er niet op. Gelukkig was het maar een half uur. Na het landen van het vliegtuig werden alle passagiers eruit geschopt om het vliegtuig schoon te maken. Na 5 a 10 minuten mochten de passagiers weer terug en daarna mochten wij er in. Na 1,5 uur rustig vliegen zijn we geland in Kunming. Daar stonden twee busjes klaar, een voor de bagage en een voor ons. In het hotel aangekomen hebben we onze spullen in de kamer gezet en zijn we Kunming ingegaan. We gingen op zoek naar twee pagodes uit de Tangdynasty. Na een tijdje gelopen te hebben kwamen we bij een megashopping centrum en dat konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Na wat geshopt te hebben, gingen we weer op zoek naar de pagodes. We zaten veel dichter in de buurt dan we dachten, maar hebben een heel stuk omgelopen. Toen het al donker was waren we weer bij het shoppingcentrum en de pagodes bleken nog geen vijf minuten lopen ervandaan. We hebben nu een mooie foto van een verlichte pagode.
Na deze hele wandeling zijn we nog even snel bij de Pizza Hut gaan eten en daarna snel naar het hotel gegaan om te slapen.