Dubai (11 augustus)

Een uur voordat we zouden landen kregen we een ontbijt geserveerd in het vliegtuig, we konden kiezen uit noedels met vis of een omelet met champignons. We kozen maar voor het laatste, maar ook dat is niet iets waar we om 4 uur in de ochtend opzitten te wachten. Een kwartier te laat, om 4.45 landden we in Dubai. Voordat je eindelijk bij de paspoortcontrole bent heb je het gevoel dat je er al een marathon op heb zitten. Het was erg rustig bij de controle en we konden direct doorlopen. De tassen kwamen gelukkig ook snel en wij gingen op zoek naar onze taxi. We hadden namelijk vanuit Nederland geregeld dat iemand ons op zou komen halen en er stond inderdaad iemand te wachten.

De auto had een buiten thermometer en die stond al op 32 graden (om 5.30). De rit naar het hotel was rustig en we genoten van de andere omgeving. Het is dan volgens de kaart wel Azië, maar het is natuurlijk heel wat anders dan Thailand. Het zag er allemaal heel modern uit, mooie wegen en gebouwen, maar het is ook wel een bouwput. Er zijn heel veel projecten bezig en in de planning.

We waren al om 6.00 bij het hotel en we konden kiezen, of we betaalde $30 en konden direct de kamer in of we wachten tot 10.00 op een kamer. Omdat het niet echt een keuze is hebben we de $30 maar betaald en zijn we gaan slapen tot 10.00. De kamer die we hadden was erg klein en naast de lift (een veelvoorkomende combinatie) en de airco was niet/slecht in te stellen. Leonie is voor een andere kamer gaan vragen en we konden naar twee deuren verder verhuizen. Deze airco is ook niet/slecht in te stellen, maar de kamer is in ieder geval ruimer en de airco staat niet recht op de bedden gericht.

Deze dag gingen we eens lekker winkelen en we gingen lopend naar het eerste winkelcentrum. Het is niet echt ver en we hebben het met xc3xa9xc3xa9n stop gered. De hitte is niet ondragelijk, maar je verdampt gewoon. Lopen is best te doen, maar niet meer dan 15 minuten en dan moet je even ergens naar binnen. Op 2 winkels na was alles nog gesloten omdat het vrijdag is, de Arabische zondag. We hebben even naar de gesloten winkels gekeken en besloten maar naar het volgend winkelcentrum te gaan, maar niet voordat Leonie een blouse had gekocht in één van de twee winkels.

Op weg kwamen we een internetcafxc3xa9 tegen, dat ook precies op “stop lengte” lag. Na een uur gechat en de web-log niet bijgewerkt te hebben (sorry) gingen we weer op weg. Om bij het winkelcentrum te komen moesten we een beetje omlopen, omdat de weg ervoor helemaal open ligt voor de aanleg van een metro.

KruidenDit winkelcentrum was duidelijk drukker en nu waren we ook niet meer de enige westerse toeristen. Het was druk in het winkelcentrum en we gingen op zoek naar een sportzaak voor cricketspullen voor onze vader. De grootste winkel had wel iets, maar niet echt veel keuze en geen handschoenen (iets waar onze vader specifiek om gevraagd had). Na alles gezien te hebben namen we een taxi naar ons hotel, maar de taxichauffeur wist niet precies waar het was. Hij heeft ons in de buurt afgezet en wij gingen verder lopen. Toen we weg gingen liepen er wel mensen op straat maar niet echt veel, nu waren alle stoepen gevuld en liepen ze zelfs over de weg om vooruit te komen. Het was helemaal gevuld met voornamelijk Indixc3xabrs. Onze kaart van het hotel was niet heel duidelijk en er miste nogal was straten op en als gevolg daarvan hebben we ruim 20 minuten met alle spullen in de hitte rondgelopen voordat we ons hotel gevonden hadden. We hebben onze spullen neergezet en zijn weer naar beneden gegaan om te vragen waar we cricketspullen konden kopen. Ze wisten het niet precies waar het was, dus belde ze iemand om het te vragen. Met een niet heel erg duidelijke routebeschrijving gingen we op weg. We denken dat ze dezelfde winkel bedoelde die we al gezien hadden, maar helaas was die dicht. We hebben toen aan de Dubai VVV gevraagd of zij enig idee hadden en die stuurde ons naar een ander gedeelte van de stad. M.b.v. de Lonely Planet hebben we toen een winkelcentrum uitgezocht waar veel Indixc3xabrs winkelen, aangezien zij degene zijn die van cricket houden. De eerste sportzaak die we zaten was raak en daar hebben we legguards en handschoenen gekocht.

Voor het avondeten wilde Leonie terug naar de straat van het internetcafxc3xa9, want daar hadden we een buffet voor een redelijk prijs. Na even zoeken hadden we het gevonden, hoewel we het wel bijna op wilden geven. Het eten was heerlijk en keuze genoeg. Na het eten namen we een taxi naar het hotel en dit keer wisten we wel waar het was. Omdat volgens de bordjes de straat van naam veranderde konden we de taxi maar niet overtuigen om nog xc3xa9xc3xa9n straat verder te rijden. We zijn maar weer uitgestapt en hebben die laatste 100 meter gelopen.