Vientiane (31 juli)

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn richting de markt gelopen. Toen we er bijna waren begon het te regenen en hebben we snel een restaurant uitgezocht waar we konden ontbijten. Na het ontbijt zijn we nog even over de markt gelopen. Deze markt is de plaatselijke supermarkt, alles is er te koop. Shampoo, wasmiddel, groente, kleding en er is zelfs een aparte ruimte waar het vlees wordt verkocht.

1 We hadden het vrij snel gezien en we zijn maar weer terug naar het hotel gegaan. We hebben om 14.00 uur nog wat gegeten en gingen om 15.00 naar het vliegveld. Het was erg stil en het inchecken is eerder een klucht dan een efficixc3xabnt vliegveld. Als je binnenkomt is er een balie waar je je tas moet afgeven, die ze wogen op een oude weegschaal met een contragewicht. Daar moesten we ook de luchthavenbelasting betalen, die we alleen niet gepast hadden. Maar dat maakt niet uit, dat wordt even uit eigen portemonnee terug gegeven. Naast die balie is een hokje waar drie douane beambten zaten, waarvan er twee niets doen. De eerste schrijft in een grot schrift je naam en paspoortnummer om te registeren dat je weggaat, bij aankomst was dat ook al opgeschreven,. Na deze fantastische controle, geen scan en metaaldetectoren moet je een volgende kamer, waar wat houten bankjes staan en een deur naar buiten.

2 Het was erg rustig, dus dachten we dat het vliegtuig lekker leeg zou zijn, maar helaas. Toen het vliegtuig landden kwam Leonie niet meer bij en Jantien vroeg zich af wat groter was, het vliegtuig of een ASO-bak. Het vliegtuig biedt plaats aan 17 mensen en er zijn geen bagagerekken, dus alles moet bij je voeten. Het biedt wel een geweldig uitzicht, zeker omdat je niet zo hoog vliegt. We deden er nu 45 minuten over in plaats van 30 op de heenweg.

Op het vliegveld namen we een taxi naar de hostelbuurt. Helaas is er geen kamer meer met douche en wc meer vrij, daar waren we te laat voor. Morgen gaan we fietsen door Vientiane en om 19.00 worden we opgehaald en naar de nachtbus gebracht. Met die bus gaan we naar Pakse.