Beijing (5 augustus)

Om half zeven vertrokken we met de bus richting de Chinese Muur. We gingen naar een gerestaureerd deel van de Muur. De bus stopte onderaan de heuvelrug met daar bovenop de muur. Leonie is gaan lopen naar de Muur terwijl Jantien met de kabelbaan naar boven ging. Op de muur kwamen we elkaar na drie kwartier weer tegen. Vanaf dat punt zijn we gezamenlijk verder gelopen richting de andere kabelbaan. De muur ziet er mooi uit en het uitzicht en het idee dat de muur voorbij de horizon nog verder loopt maakt het gigantisch. Weer terug naar de bus zijn we met de roddelbaan gegaan. Op zich was het een leuke baan, maar we hadden vier Chinese meiden voor ons die niet snapten dat je de roddel van zijn rem moet halen. Ze vonden hun kruipende tempo blijkbaar hard zat.
Na de Muur gingen we op weg naar het zomerpaleis. Het zomerpaleis ligt aan een groot meer en dat zorg voor verkoeling in de warmte. Leonie is een stukje gaan lopen terwijl Jantien met een ijsje in de schaduw ging zitten. Toen Jantien op de boot naar de overkant stapte zag Leonie haar weer en die nam de volgende boot. We kwamen uit bij de marmeren boot, die, als die niet ergens op zou staan, direct zou zinken. We hebben wat rondgewandeld en een tempel bezocht. Toen we bij het theater kwamen waren ze bezig met een muziek en dans optreden. Dit maakte het wel extra leuk.
Weer terug in het hotel hebben we onze spullen neergelegd en zijn we direct naar de zijdewinkel van gisteren gegaan. Leonie wil namelijk ook een linnen pak, maar gisteren hadden ze de stof niet. Toen we bij de winkel kwamen stond de verkoopster enthousiast naar ons te zwaaien. De stof had ze en was inderdaad heel mooi. De maten zijn toen gemeten en wij haasten ons weer naar het hotel. Na een snelle douche gingen we naar de Chinese opera. Het was in een klein theater vijf minuten lopen van het hotel. De opera is heel anders dan je gewend ben, maar best leuk om te zien. Vooral de Engelse uitleg op een scherm boven het podium maakte alles een stuk duidelijker. Na de opera is Leonie nog gaan stappen, terwijl Jantien naar het hotel terugging.
In alle cafés en discotheken draaiden ze alleen maar westerse muziek, terwijl we ook hele leuke Chinese muziek gehoord hebben. Wel lopen ze een jaar achter op de Nederlandse hitlijsten.

0 thoughts on “Beijing (5 augustus)

1. Hallo,

Bedankt voor de reactie op het forum van china.pagina.nl. Heb ook jullie verhalen gelezen en ik ben nog gemotiveerder geworden. Hopelijk kan ik de reis komend jaar daadwerkelijk maken.

Jammer dat jullie fotopagina het niet doet, tenminste bij mij dan. 😕